måndag, september 19

Life.

Det ar sahar man skulle ha det nar man har det som samst.. Gar upp runt 9-10 och satter sig vid stranden och kakar lite god frukost och tar sedan med sig en lemonshake och sin sarong ner till den kritvita stranden som kanns som mjol mellan tarna och vattnet ar sa turkost det kan bli. Nar man ligger under en palm och laser sin bok, en uppskuren mango som kostar 5 kr i handen och tittar emellanat ut mot en utsikt som ser ut som ett vykort som man knappt vagat dromma om. Nar de storsta problemen ar att det kommer lite sand pa handduken och att vi inte vet vilken frukt vi ska valja emellan och sedan bestamer sig for att ta allihop pga att det ar sa billigt och sa forbannat gott.Nar olen kostar 5 kr. Da man har en fin van vid sin sida dygnet runt som far en att skratta bara genom att hon oppnar munnen. Det ar da man njuter och inser vilket underbart liv man lever. Jag kommer pa mig sjalv hela tiden med ett stort leende pa lapparna nar man sitter nastintill sjalv pa stranden och mar sa himla bra. Det ar detta som kallas semester och ett fantastiskt liv.


Kan samtidigt ma sa himla daligt for nagra sekunder nar det kommer fram barn som inte ar mer an 4 ar och tigger mat nar man sitter pa stranden och ater.. nar det sitter mammor som ar sa magra att de ser ut att ga sonder om man skulle ta pa dem, med sina sma nyfodda barn i famnen pa gatan.. Da inser jag genast vilket orattvist liv vi lever.. Och kan inte sluta att ge barnen lite mat och vill bara att ga och kopa dem en stor pizza. 

Sa jag njuter av varje sekund och har verkligen insett vilken tur vi har.


Jag mar verkligen bra nu och trivs som fisken i vattnet. filippinerna ar precis lika vackert som det later och da har vi bara sett 1 liten pytte del.. vi har mycket kvar att se.


Lite tankar och text som jag ville dela med mig av. Bella.

1 kommentar:

  1. Hej Bella. Daniels mamma här:
    Ni verkar ha det supernice på er resa, följer din blogg och Daniels oxå, kul att läsa om era äventyr, här hemma i sverige är allt som vanligt, alltså tråkigt hahaha. ha det bäst kram Lisa

    SvaraRadera